ОНЛАЙН-ТРАНСЛЯЦIЯ

Кіровоградщина: на дорогах, що ведуть до уранових шахт, розпочнуть випробування установок для ремонту

Найближчим часом на дорогах, які ведуть до уранових шахт, розташованих в Кіровоградській області, розпочнуться випробування новітніх установок для ремонту дорожнього покриття.

Оскільки початок робіт вимагає проведення організаційних заходів, нам вдалося дізнатися про деякі особливості унікального проекту, основу якого складає використання  піролізних технологій. Нагадаємо, що кілька років тому в Кіровограді та Олександрії серйозно розглядався проект спорудження піролізного заводу по переробці сміття на міських звалищах. Високотемпературна, майже контрольована ядерна реакція, дозволяла не лише забезпечити безвідходну утилізацію мільйонів тонн сміття, але і отримувати з нього дизельне пальне і високоякісні будівельні матеріали  для забезпечення енергетичних проблем регіону. Однак, тоді ідея наразилася на спротив так званої громадськості через бажання деяких чиновників отримати неправомірну вигоду у вигляді сумнозвісних «відкатів»…

Тепер, на одному з оборонних підприємств,  в режимі надзвичайної секретності, було спроектовано і зібрано кілька експериментальних зразків установок по ремонту дорожнього покриття на основі використання піролізних технологій. Принцип роботи таких установок на перший погляд  простий – роторний різак зрізає смугу дорожнього покриття встановленої ширини та глибини, а реактор доводить матеріал, який складається із залізобетону, асфальту, бруківки  чи щебеню, до стану плазми, а потім - в  магмоподібну масу. Одночасно установка упорядковує ложе дороги, з укладанням технологічної «подушки», яке і заповнюється отриманим матеріалом, з одночасним вібраційним ущільненням.

Після миттєвого  охолодження за допомогою потужного струменя низькотемпературного повітря, дорожнє покриття  готове до експлуатації. Швидкість ремонту дороги за допомогою піролізної установки – три кілометри на годину.  Ділянки біля уранових шахт для проведення експерименту обрані не випадково, адже багато громадських організацій вважає, що застосування піролізних  технологій несе загрозу довкіллю та здоров’ю населення через начебто підвищений вміст радіонуклідів.  Тому роботи будуть вестися там, де  налагоджений постійний радіаційний контроль.

Після кількаденних випробувань техніки  та інтенсивного динамічно-агресивного тестування нової дороги,  державна комісія визначить завод-виробник дорожньої техніки нового покоління. Умова одна – негайне налагодження серійного виробництва. Випробування кількаметрового відрізку  на танковому полігоні засвідчило, що піролізне покриття з легкістю витримує вагу сучасних танків.  Розробкою українських вчених вже зацікавилися представники світових брендів.


Матеріали, які публікуються у рубриці «Колонка автора» відображають думки і погляди автора.

97 0
НОВИНИ


Loading...